Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by
Deviant peer influences in programs for youth: problems and solutions
Authors: --- ---
ISBN: 9781593852795 Year: 2006 Publisher: New York Guilford

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Publieke ernstpercepties van criminaliteit en het verband met televisiegebruik : een kwantitatieve studie bij de Vlaamse bevolking
Author:
ISBN: 9789462367258 9789462746503 Year: 2017 Publisher: Den Haag Boom criminologie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek presenteert de auteur de resultaten van haar onderzoek naar publieke ernst percepties van criminaliteit en de mogelijke implicaties voor het beleid. Het onderzoek naar publieke ernstpercepties van criminaliteit is gegroeid vanuit het idee van het belang van de stem van het publiek in het beleid en kent een lange traditie. Meer bepaald kan een inzicht in publieke percepties over de ernst van criminaliteit nuttig zijn in verschillende beleidsfasen in de criminologische en strafrechtelijke sfeer. Sinds het pionierswerk van Sellin en Wolfgang (1964), is er in de jaren zeventig en tachtig een omvangrijke hoeveelheid literatuur verschenen over ernstpercepties van criminaliteit. Ondanks deze vaststelling werd de laatste dertig jaar echter nog maar weinig gepubliceerd over dit thema, en in Europa werd dit onderwerp slechts zelden onderzocht. Bovendien bevat het onderzoekdomein een aantal conceptuele en methodologische tekortkomingen. Opvallend binnen het publieke opinieonderzoek in de criminologie in het algemeen, en in het onderzoek naar percepties over criminaliteit in het bijzonder, is bovendien de vaststelling dat onderzoekers slechts zelden het mediagebruik van respondenten bestuderen, ondanks dat is gebleken dat mensen hun informatie over criminaliteit voornamelijk halen uit de massamedia. Vanuit deze achtergrond streeft de auteur in dit boek twee doelstellingen na: 1) de onderzoekstraditie naar de gepercipieerde ernst van misdrijven nieuw leven inblazen en introduceren in België, 2) met de cultivatietheorie als achterliggend kader nagaan in welke mate ernstpercepties samenhangen met televisieblootstelling. Hiertoe zette de auteur een representatief survey-onderzoek bij 1.278 Vlamingen op en voerde ze een kwantitatieve inhoudsanalyse uit van 154 uren algemene televisie-inhoud en 15.756 nieuwsitems. De bevindingen van dit onderzoek tonen de wetenschappelijke waarde en beleidsrelevantie aan van het openen van de ‘black box'van ernstpercepties en geven mede invulling aan het debat over de rol die de publieke opinie kan en mag hebben in het criminaliteitsbeleid. De auteur stelt op basis van de resultaten bovendien het idee van klassieke cultivatie aan de kaak en levert nuttige inzichten aan over de functie en de inhoud van het televisienieuws in de samenleving.


Book
Mensen onder elkaar: psychologie van sociale interacties
Author:
Year: 1996 Publisher: Utrecht De Tijdstroom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Television and the socialization of the minority child
Authors: ---
ISBN: 0120932202 Year: 1982 Publisher: New York Academic Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The early window: effects of television on children and youth
Authors: --- ---
ISBN: 0080275486 0080275478 Year: 1982 Publisher: New York Pergamon Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Optimisme : protesten die de wereld veranderen
Author:
ISBN: 9789059361416 Year: 2006 Publisher: Amsterdam : Cossee,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De marges van een links televisiebeleid
Author:
ISBN: 9062835074 Year: 1977 Publisher: Muiderberg Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
A history of communications : media and society from the evolution of speech to the internet
Author:
ISBN: 9781107004351 9780521179447 9780511992896 9780511976919 Year: 2011 Publisher: New York Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sticky Marketing provides a new set of rules for effective communications in a world transformed by new technology. It introduces a new model of customer engagement and asks "not what your marketing can do for you, but what your marketing can do for your customer." Companies have to move away from the old marketing system of shouting messages at people to attracting them by providing value around their product or service - in other words by becoming 'sticky' or attractive. Grant Leboff argues that it is not 'return on investment' that matters but 'return on engagement,' not your unique sales point (or USP), but your customer engagement point (your CEP), that will make the difference in today's cluttered marketplace. &#13;&#13;Sticky Marketing proves that marketing should be about value creation if businesses want to truly engage with their customers - to stop shouting and start a conversation. Only by providing value can businesses win the battle for customer attention.


Book
Sociale psychologie voor het onderwijs.
Authors: --- ---
ISBN: 9001030955 Year: 1995 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een specifieke, op het onderwijs gerichte inleiding in de sociale psychologie.Het boek is bedoeld om leerkrachten meer inzicht te verschaffen in de invloed van de school als sociale omgeving op hun gedrag en op het gedrag van de leerlingen.Bij de samenstelling van dit boek heeft steeds de vraag vooropgestaan: welke sociaal-psychologische onderwerpen dragen het meeste bij tot dit inzicht? Daarbij is ook gelet op de aanwezigheid van onderzoek dat in onderwijssituaties verricht is en illustratief kan zijn voor de aangedragen kennis. Door die keuze is dit boek geen algemene inleiding geworden. Bepaalde onderwerpen ontbreken die wél tot het vakgebied behoren, maar die minder relevant of illustratief geacht werden voor de onderwijssituatie.

Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by