Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Age group sociology --- jongerencriminaliteit --- sociale beïnvloeding --- probleemkinderen
Choose an application
In dit boek presenteert de auteur de resultaten van haar onderzoek naar publieke ernst percepties van criminaliteit en de mogelijke implicaties voor het beleid. Het onderzoek naar publieke ernstpercepties van criminaliteit is gegroeid vanuit het idee van het belang van de stem van het publiek in het beleid en kent een lange traditie. Meer bepaald kan een inzicht in publieke percepties over de ernst van criminaliteit nuttig zijn in verschillende beleidsfasen in de criminologische en strafrechtelijke sfeer. Sinds het pionierswerk van Sellin en Wolfgang (1964), is er in de jaren zeventig en tachtig een omvangrijke hoeveelheid literatuur verschenen over ernstpercepties van criminaliteit. Ondanks deze vaststelling werd de laatste dertig jaar echter nog maar weinig gepubliceerd over dit thema, en in Europa werd dit onderwerp slechts zelden onderzocht. Bovendien bevat het onderzoekdomein een aantal conceptuele en methodologische tekortkomingen. Opvallend binnen het publieke opinieonderzoek in de criminologie in het algemeen, en in het onderzoek naar percepties over criminaliteit in het bijzonder, is bovendien de vaststelling dat onderzoekers slechts zelden het mediagebruik van respondenten bestuderen, ondanks dat is gebleken dat mensen hun informatie over criminaliteit voornamelijk halen uit de massamedia. Vanuit deze achtergrond streeft de auteur in dit boek twee doelstellingen na: 1) de onderzoekstraditie naar de gepercipieerde ernst van misdrijven nieuw leven inblazen en introduceren in België, 2) met de cultivatietheorie als achterliggend kader nagaan in welke mate ernstpercepties samenhangen met televisieblootstelling. Hiertoe zette de auteur een representatief survey-onderzoek bij 1.278 Vlamingen op en voerde ze een kwantitatieve inhoudsanalyse uit van 154 uren algemene televisie-inhoud en 15.756 nieuwsitems. De bevindingen van dit onderzoek tonen de wetenschappelijke waarde en beleidsrelevantie aan van het openen van de ‘black box'van ernstpercepties en geven mede invulling aan het debat over de rol die de publieke opinie kan en mag hebben in het criminaliteitsbeleid. De auteur stelt op basis van de resultaten bovendien het idee van klassieke cultivatie aan de kaak en levert nuttige inzichten aan over de functie en de inhoud van het televisienieuws in de samenleving.
Criminology. Victimology --- sociologie --- TV (televisie) --- criminologie --- waarneming --- sociale beïnvloeding
Choose an application
Psychology --- Mass communications --- sociale processen --- gesprekstechnieken --- communicatievaardigheden --- sociale beïnvloeding
Choose an application
Mass communications --- TV (televisie) --- kinderen --- socialisatie --- sociale beïnvloeding
Choose an application
Mass communications --- TV (televisie) --- kinderen --- communicatiepsychologie --- sociale beïnvloeding
Choose an application
sociale beïnvloeding --- politieke participatie --- Politics --- politiek --- beïnvloeding --- politieke besluitvorming --- politieke sociologie --- protest --- protesten
Choose an application
sociale beïnvloeding --- linkse ideologie --- persuasieve communicatie --- televisieprogramma's --- publiekswerving --- publieke opinie --- Mass communications --- Television broadcasting --- Social aspects
Choose an application
Sticky Marketing provides a new set of rules for effective communications in a world transformed by new technology. It introduces a new model of customer engagement and asks "not what your marketing can do for you, but what your marketing can do for your customer." Companies have to move away from the old marketing system of shouting messages at people to attracting them by providing value around their product or service - in other words by becoming 'sticky' or attractive. Grant Leboff argues that it is not 'return on investment' that matters but 'return on engagement,' not your unique sales point (or USP), but your customer engagement point (your CEP), that will make the difference in today's cluttered marketplace. Sticky Marketing proves that marketing should be about value creation if businesses want to truly engage with their customers - to stop shouting and start a conversation. Only by providing value can businesses win the battle for customer attention.
Social change --- Mass communications --- History --- spraakvermogen --- spraaktechnologie --- sociale media --- internet --- sociale geschiedenis --- communicatiewetenschappen --- sociale bewegingen --- sociale beïnvloeding --- digitale technieken
Choose an application
Japan --- Japon --- Intellectual life --- Social life and customs --- Vie intellectuelle --- Moeurs et coutumes --- 32 -057.17 --- J4165 --- J4010 --- Elite. Invloedrijke personen. Leiders. Leiderschap. Politieke elite. Sociale beinvloeding --- Japan: Sociology and anthropology -- communities, social classes and groups -- scholars, students, intellectuals --- Japan: Social sciences in general -- ideology, socio-political and socio-economic movements --- 32 -057.17 Elite. Invloedrijke personen. Leiders. Leiderschap. Politieke elite. Sociale beinvloeding
Choose an application
Dit boek is een specifieke, op het onderwijs gerichte inleiding in de sociale psychologie.Het boek is bedoeld om leerkrachten meer inzicht te verschaffen in de invloed van de school als sociale omgeving op hun gedrag en op het gedrag van de leerlingen.Bij de samenstelling van dit boek heeft steeds de vraag vooropgestaan: welke sociaal-psychologische onderwerpen dragen het meeste bij tot dit inzicht? Daarbij is ook gelet op de aanwezigheid van onderzoek dat in onderwijssituaties verricht is en illustratief kan zijn voor de aangedragen kennis. Door die keuze is dit boek geen algemene inleiding geworden. Bepaalde onderwerpen ontbreken die wél tot het vakgebied behoren, maar die minder relevant of illustratief geacht werden voor de onderwijssituatie.
leren --- waarneming --- leerlingenbegeleiding --- leraren --- Social psychology --- onderwijs --- opvoeding --- sociale psychologie --- psychologie --- Sociale psychologie --- school en samenleving --- sociale beïnvloeding --- leerprocessen --- 305 --- Groepsvorming --- Klas --- Leerkracht --- Leren --- Onderwijspsychologie --- Psychologie-sociale --- School --- Zelfbeeld --- Pedagogische psychologie --- (zie ook: interactief leren)
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|